50-es évek
Frizuratrend: A modern nő és háziasszony fogalma egyaránt az ötvenes években tűnt fel először. A háború véget ért, a nők életébe visszatért a csillogás. A haj ápolása egyre több időt és jóval több törődést igényelt, mint azelőtt valaha. A tupírozás, a kontyok, a hajlakkok és a tartós hullámok megjelenésével tökéletes formát kaptak a frizurák. Marilyn Monroe a kor bálványává vált, ezzel együtt rakoncátlan göndör tincseit csodálták és utánozták nők milliói.
Hajápolási trend: Általánossá vált a haj finom ápolása, a samponok heti használata.
60-as évek
Frizuratrend: A ’60-as évek közepére Vidal Sassoon geometrikus vágása lett irányadó. A fodrászszalonok rendszeres látogatása egyre népszerűbbé vált, minden fiatal lány Twiggy rövid és sima hajáról álmodott.
Hajápolási trend: Ahogy a fodrászhoz járás, a hajszárítók, a hajformázók használata egyre gyakoribbá vált, úgy az igénybe vett hajnak egyre inkább volt szüksége a samponokra és kondícionálókra.
70-es évek
Frizuratrend: A ’70-es években a hosszú haj lett a divat. A lépcsőzetes vágások, a dauer, a dús, gondosan szárított hajkorona hódított, és az amerikai kultusz-tévésorozatok, mint például a Charlie angyalai testesítették meg mindazt, amilyen egy ’70-es évekbeli nő lenni szeretett volna. Elegánsak, erősek, szépek és csábítóak voltak, lágyan leomló hajtincsekkel, tömör frufruval, bronzos bőrrel és csillogó ajkakkal. Farrah Fawcett hosszú haja és dús tincsei a ’70-es évek meghatározó stílusává vált.
Hajápolási trend: A legújabb hajtrend eredményeként megnőtt a vágy a haj fokozott ápolását célzó kondícionálók iránt.
80-as évek
Frizuratrend: A ’80-as években mindennapos szokássá vált a hajhullámosítás, a dauerolás és a festés. A nők többé nem egy adott képnek akartak megfelelni, pedánsan megtervezett ruháikkal és kifogástalan frizurájukkal igyekeztek felhívni magukra a figyelmet. Ezt a stílust a Melanie Griffith nevével fémjelzett 1988-as kasszasiker, „A dolgozó lány” mutatta be a maga tökéletességében.
Hajápolási trend: Fejlesztések gyors és izgalmas korszaka volt a ’80-as évek. Egyre jobb és újabb termékek kerültek a piacra. A dauerolás, a tupírozás és a göndörítés elterjedésével a hajformázók piaca is fejlődött, így született meg a hajhab.
90-es évek
Frizuratrend: A ’90-es évek elején született meg az első szupermodell generáció, a híres ötös, Claudia, Christy, Cindy, Linda és Naomi uralkodtak a szépségipar birodalmában, és olyan gyakran változtatták frizurájukat és hajszínüket, mint más a rúzsát. Ebben az évtizedben a nők jellemzően még nem választottak a karrier és az anyaság között, mindkét fronton helytálltak.
Hajápolási trend: A sokoldalú nők a kozmetikai márkáktól is hasonló sokoldalúságot vártak el, olyan termékeket kerestek, amelyek egyszerre több funkciónak is megfelelnek.
2000-es évek
Frizuratrend: A sztárkultusz által inspirálva divatba jött a sima, egyenes és csillogó hajkorona. A haj, mint a divatos megjelenés megtestesülése, a legjobb bánásmódot és odafigyelést érdemli.
Napjainkban
Frizuratrend: A mai frizurákra leginkább az individualizmus és a nonkonformizmus jellemző: mindez arról szól, hogy ismered a hajadat és tudod, mit tudsz kihozni belőle és olyan frizurát választasz, ami leginkább illik saját egyéni stílusodhoz. Ne erőltess magadra olyat, amit nem érzel a magadénak. Az egészséges ragyogás magáért beszél, és igazi stílust kölcsönöz.
A tökéletes hajért!
A Pantene a 40-es évektől kezdve követi termékeivel a trendeket. Első hajtonikja óta a teljes ápolást nyújtó termékcsaládokig jutott.
40-es évek
1947-ben került piacra Európában a világ első Panthenol-tartalmú vitaminos hajápolási terméke a Pantene haj-tonik. A termék rendeltetése az volt, hogy megszüntesse korpát, és ápolja fejbőrt. Az újdonság hamar nagy népszerűségre tett szert, és rövid idő alatt a világ vezető haj-tonikjává vált, elsősorban a férfiak között.
60-as évek
A Panthenol molekula újra mikroszkóp alá került, melynek eredményeként egy új, továbbfejlesztett formula született, amely a Panthenol mellett két másik kondícionáló összetevőt tartalmazott, így a hajszál mélyébe hatolva erősítette azokat, visszaadva rugalmasságát, anélkül, hogy nehézzé vagy ragacsossá tette volna a hajat. A továbbfejlesztett formulát tartalmazó Pantene hajápoló segített rugalmassá, élettel telivé, és a Pantene nevéhez hűen, legendásan ragyogóvá varázsolni a hajat.
80-as évek
A Pantene „újjászületését” egy legendás reklámkampány kísérte, Kelly Le Brock és Iman reklámokon hirdették: „Ne gyűlölj azért, mert szép vagyok” (Don’t hate me because I’m beautiful”). A kampány a nők általános hajápolási igényeire világított rá, és arra, hogy ha ügyelnek a hajukra, akkor a különbségek eltűnnek egy átlagos nő és egy kivételes szépség között.
Forrás: Ez az egész az internetről gyűjtögetése,és saját emlékezetem alapja!

